onsdag 22 oktober 2014

Höstligheter från instagram

Även om jag ibland är lite frånvarande från bloggen så finns jag alltid på instagram under namnet ellypelly_, där lägger jag upp något nästan varje dag. Jag tänkte idag visa lite av mina höstligheter från instagram här på bloggen, då ibland inte allt fotograferas med systemkameran.

För det första, höstsol, åh vad jag älskar den, mycket mer orange än sommar och vintersol, och när den skiner genom träden såhär en hösteftermiddag i skogen med hundarna kan man ju inte annat än att må bra. Den andra bilden är från den dagen rodeo magazine hamnade i min brevlåda, med min första editorial i, hittar ni mig? 

Dessa 2 bilder är från en annan härlig höstdag då jag experimenterade med frukost och faktiskt lyckades väldigt bra med det! Mascarpone, smälta björnbär och müsli är allt en bra blandning! Efter den frullen åkte jag på höstshopping med mamma, och kom hem med några fina nya saker, åh vad jag älskar shopping, och att umgås med mamsen såklart! Roligast att shoppa på hösten då det finns så många mysiga plagg.

På bild nr 1 har jag på mig ett av mina nya plagg, nämligen den långa teddyjackan som ni sett här på bloggen innan. Hur nöjd jag än var med min nya jacka var jag inte nöjd med mitt hår, och jag stoppade in det i tröjan för att se om jag skulle passa i kort, och dagen efter ringde jag frisören! Bild nr 2 är från en molnig dag då dimman lade sig så fint i bergen, och dessa färger alltsåååå

I fönstret hade jag höstpyntat lite, bland annat har jag färgat löv med guldsprej och skrivit ut instagrambilder som jag sedan fäste på ett snöre och hängde i fönstret, bild på det får ni se senare! Och på andra bilden ser ni mitt korta hår, som jag är så himla nöjd med, mammas polotröja har jag på mig också, mysigaste plagget som finns!

Och lite senare bestämde sig mina föräldrar för att åka till Nederländerna för att överraska mormor, och jag stannade hemma för att vakta hundarna och bröderna, ja bröderna också. När jag fick bilden på pappa och mormor blev jag så glad, de lyckades verkligen överraska henne och att se henne så glad som på den bilden gör mig så himla lycklig, min mormor är en av de finaste människorna.

Att passa hundarna är faktiskt inte alls hemskt, dock kan det bli lite mycket ibland med 4 stycken, men kolla så mysiga de kan vara också, och att gå upp lite tidigare på morgonen för att gå ut och gå med dem är inte heller så hemskt då man får se utsikter som på sista bilden. Dock så är jag oerhört glad över att mina föräldrar äntligen kommer tillbaka imorgon haha

Nu verkar det nästan som hösten är över, den fina delen iaf, löven är gone och det börjar bli riktigt kallt, inte lika soligt och färgglatt längre, bara att se fram emot julen nu alltså, eller nej först halloweenfest på fredag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar