torsdag 19 februari 2015

morning melancholia

Hej, jag tänkte att det kanske va dags att komma tillbaka till bloggen nu, det är trots allt vår snart. Jag har inte direkt någon större anledning till att jag varit frånvarande från bloggen, jag har bara haft lite brist på intresse och kreativitet, och utan det tycker jag bara det är onödigt och tråkigt att blogga.

Lite av vad som hänt på sistone då; jag har haft praktik på ett ålderdomshem hela januari, det var mest bara för att ha något och göra, då min andra praktik inte skulle börja förrän i februari. Jag trodde inte jag skulle trivas så bra som jag gjorde faktiskt, gud va bra det känns att hjälpa andra egentligen, man gör så dem blir glada och nöjda och man känner sig bättre över sigsjälv när man ser tacksamheten de utstrålar. När jag väl hade börjat på min andra praktik, som tyvärr inte blev som planerad kände jag att jag ville tillbaks, jag hälsade på några gånger och nu har jag sökt sommarjobb där!

Jag har även bestämt mig för att börja plugga till hösten, komma till en ny stad, lära mig om intressanta nya saker och bo i egen lägenhet som jag kan inreda som jag vill. Jag har under ett tag samlat möbler från loppisar och auktioner, det är vissa speciella saker jag fortfarande letar efter, men snart så har jag nog det mesta ändå, vilket känns skönt! Kanske kan göra ett inlägg med inredningsdrömmar någon dag?

Just nu lyssnar jag på "morning melancholia"spellistan på spotify med en avokadomask i ansiktet, handduk i håret och en skål med arla mild vaniljyoghurt (<333) bredvid mig. Jag ska alldeles snart välja kläder och så förhoppningsvis åka till Amanda som fyllde 20 igår!

Ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar